در زبان برنامه نویسی Go متغیر ها صراحتاَ توسط کامپایلر در هنگام کامپایل مشخص می شوند.
package main |
import "fmt" |
func main() { |
var a = "initial" |
fmt.Println(a) |
var b, c int = 1, 2 |
fmt.Println(b, c) |
var d = true |
fmt.Println(d) |
var e int |
fmt.Println(e) |
f := "apple" |
fmt.Println(f) |
} |
تعریف یک یا چند متغیر با استفاده از کلمه کلیدی var
1 | var a = "initial" |
2 | fmt.Println(a) |
شما می توانید چند متغیر را یکجا تعریف کنید
1 | var b, c int = 1, 2 |
2 | fmt.Println(b, c) |
در هنگام مقدار دهی اولیه متغیر ها نوع آنها با توجه به مقدار تخصیص داده شده توسط کامپایلر مشخص می شود.
1 | var d = true |
2 | fmt.Println(d) |
مقدار اولیه ای که در هنگام تعریف در متغیر قرار میگیرد ارزش صفر با توجه به نوع متغیر است به عنوان مثال برای نوع int مقدار صفر برابر 0 است.
1 | var e int |
2 | fmt.Println(e) |
از =: می توان برای تعریف و مقدار دهی اولیه متغیر به صورت خلاصه استفاده نمود .
1 | f := "apple" |
2 | fmt.Println(f) |